Friday, December 10, 2010

Satu Malaysia Satu Ummah

Bangkitlah saudaraku
Assalamualaikum salam satu Malaysia..lau cik srikandi cinta rase cam pengacare,saya lak rase cam pembace brite,baru sign in ngan tv3 semalam hak3..tadela,hmmm apabila pertukaran tahun ke tahun dapat kita takrifkan sebagai tahun baru..tahun baru nie plak nak cite ngan korang even korang da tau,bukan tahun masihi jep yang ade tahun baru,tahun islam pon ade ade tahun baru nye sendiri exclusive n official nye dinamekan tahun hijrah..sepatutnye kita lebih mengutamakan tahun hijrah atas kita sebagai umat islam tambah2 lak kita umat Baginda akhir zaman..ish da x lme lg beb..Wahai umat islam,bangkitlah!!! Snap out of it..

Alhamdulillah aku rase bersyukur sangat2 ke hadrat ilahi kerana dengan limpah kurnia serta inayahnya aku masih lagi diberikan peluan untuk meneruskan kehidupan tambah2 lak da masuk tahun baru nie,selawat dan salam juga aku sampaikan pada junjungan besar Rasulullah S.A.W kerana usaha yang tidak mengenal dan jerih baginda dapat aku masih menghirup dua nikmat terbesar iaitu nikmat Iman dan Islam..

Salam Ma'al Hijrah untuk semua umat Islam

Dikesemapatan, aku ingin mengucapkan Salam Ma'al Hijrah dan Salam Awal Muharam khususnya kepada seluruh umat islam di muka bumi ciptaan yang Maha Esa dan seterusnya khusus untuk insan sejatiku sumber inspirasiku ^_^..

Alhamdulillah wa syukur Lillah
InsyaAllah ditahun yang baru nie same2 kita mempertingkatkan amal ibadat kita, doa juga pdaNya agar segala urusan di tahun hijrah yang baru nie dipermudahkan dan mendapat keredhaanNya..dan yang paling penting kita dapat meningkatkan mahabbah (kecintaan) padaNya mendekatkan diri kita lagi untuk sentiasa berlindung dan berada dibawah naungan yang Maha Kuasa..

0 comments:

Post a Comment

Gourmet Of Our Love..

Nah Biskut ^_^